San Nazzaro, Eb.

2016. július 9-10. San Nazzaro, Olaszország: O-350-es Eb-futam
Bajai világbajnok − újra vízen!

Azt mondják, hogy például a kerékpározást, az úszást nem lehet elfelejteni. De úgy tűnik, a motorcsónak-versenyzést sem…
Pfeil Zoltánnak legalábbis az elmúlt 15 év alatt nem sikerült. Szerencsére, és a bajai motorcsónaksport szerencséjére!

– Nem indultál versenyen 2001 óta, legfeljebb egy-egy bajai sportág-bemutatón mentél pár kört. Hogyhogy most kezded újra?

– Igazság szerint 2015-ben, az 50. születésnapomon magamat ezzel “megajándékozva” akartam visszatérni, de aztán anyagi okok miatt, megfelelő szponzor és felszerelés híján ez az utolsó pillanatban nem jött össze. Mivel a Vő-fiúk visszavonulása, 2013 óta nincs bajai színekben induló versenyzője a motorcsónaksportnak, így a sportág rajongóira is gondolva 2015-ben megalakítottam a NÍVÓ Racing Team-et, saját csapatomat, és elkezdtünk készülni a visszatérésre, legalábbis pár “örömverseny” erejéig az O-350-es kategóriában.

– Miért épp a 350, hisz 2001-ig, amikor befejezted, már 3 kategóriában, O-350-ben, O-500-ban és O-700-ban is indultál?

– Nyilván az O-350, a hasaló hajó nekem az “örök, nagy szerelem” nem véletlen, hogy ennek a kategóriának lettem a világbajnoka is 1996-ban.

– De a sportággal ebben a 15 évben sem szakadt meg a kapcsolatod.

– Az aktív versenyzés befejezése után a bajai motorcsónak-szakosztály vezetője voltam, majd 2010-12 között a Vő Racing Team Kft. ügyvezető igazgatójaként vettem részt a bajai versenyzők támogatásában és a versenyek szervezésében. A bajai versenyek lebonyolításában pedig azóta is minden évben számít rám a Magyar Motorcsónak Szövetség.

– Mik a tervek a 2016-os évadra?

– A lehetőségeink sajnos nagyon korlátozottak. A San Nazzaro-i Európa-bajnoki fordulón kívül eredetileg csak a szeptember első hétvégéjén a csehországi Jedovnicében megrendezendő világbajnokságot terveztük be. De most erősen gondolkodunk azon, hogy be kellene iktatni legalább még egy nemzetközi versenyt, mert kellene a gyakorlási lehetőség a csapatnak a 15 év azért érezhetően nagy kiesést jelentett a versenyzői rutinból.

– Hogyan értékeled az olaszországi Eb-futamot?

– Az edzéseken és az időmérésen jól teljesített a felszerelés, jól jött el a motor a rajtoknál és a fordulókban is. Így a tízen felüli létszámú mezőnyben a 4. helyről rajtolhattam az első futamban. De a 3 futamból sajnos csak kettőt sikerült teljesítenem, mivel a másodikban egy forduló után lelassultam, és nem is igazán sikerült már lelket lehelnem a motorba, így inkább kiálltam. Ezért egy 5. és egy 7. helyezéssel összesítésben csak a 6. helyen végeztem. Ami végülis nem rossz, de ha arra gondolok, milyen könnyen lehetett volna jobb is…

– Kik segítettek ebben?

– Azt, hogy milyen népszerű még mindig Baján ez a sportág, bizonyította, mennyi lelkes segítő jelentkezett, amikor arról volt szó, hogy ismét szerelőkre lenne szükségem. Végül a tapasztalat döntött, és jelenleg a régiek közül Bognár Tamás áll újra mellettem, akihez újonnan csatlakozott ifj. Sarkadi Sándor, valamint Szekér András. Nekik ezúttal is megköszönöm a munkájukat! Köszönet illeti továbbá szponzoraimat, a LimeLog Oversize Logistic-ot, illetve a V. K. T. Bau-Trade Kft-t, amiért megbíznak bennem. A családomat pedig azért, hogy elvisel a hobbimmal együtt!

– Hazai vizeken nem is láthatunk ezután sem?

– Sajnos úgy néz ki, hogy nem… Az idei bajai versenyen nem is volt O-350-es kategória. Edzeni sem tudok itthon, a megfelelő engedélyek híján nem tudok vízre menni Baján hiába kérdezik, várják sokan. Már maga az is hatalmas pluszkiadás, hogy Dunaújvárosig vagy Komarnóig kell mennem egy-egy tréning-lehetőségért. Talán majd 2017-ben lesz olyan hazai verseny is, ahol indulni tudok.

– Így legyen! További sikereket kívánunk hozzá minden bajai motorcsónaksport-rajongó nevében!


http://motonautica.ficr.it/   (a futamok eredménylistái)

További képek és amatőr videók a versenyről a Galéria menüpontban!